faq | Sequoia

faq

L'EPS è rigido e salta?

L'EPS non è il "surftech", è sì più rigido del PU ma l'evoluzione dei materiali e soprattutto la costruzione 5050 con il "V CONE" fanno si che il feeling sia molto simile alle tavole tradizionali con in più l'enorme vantaggio del peso. 

Come faccio a scegliere la misura giusta?

Una volta individuato il modello la scelta della misura va fatta in base al peso, le capacità e l'allenamento. Il nostro shaper può aiutarvi nella scelta. 

Come influisce il rocker sulla prestazione della tavola?

Il rocker è l'elemento che più infliusce sulla performace della tavola. Un rocker accentualto permette di surfare nella parte più critica dell'onda e rende la tavola più radicale. Un rocker piatto permette di surfare anche in sezioni meno ripide, quindi in condizoni di onda moscia o nella parte più facile dell'onda. 

A chi è adatta la Enzo?

La Enzo è adatta a tutti i tipi di riders. Scegliere i litri da shortbords per avere una tavola performante e poter aggredire il lip. Scegliere da 4 a 6 litri in più per avere una tavola facile e glaidare in parete. 

Cosa si intende per "Small wave"

Le tavole da "Small wave" possono essere usate con onde da altezza ginocchio ad altezza testa.

HOW WAS SEQUOIA CREATED?

SEQUOIA has come to life from an idea of Marcello Zani. He graduated in Economics in 2005; simultaneously, he became a professional driver, with a career in motorsport, spanning over two decades. During those years, in touch with gifted engineers seeking the best performance, he started showing interest in mechanics and aerodynamics. This approach is strictly bound to his artistic side and has lead to the creation of a unique brand. SEQUOIA, respecting the tradition of the Italian brilliance, is seeking the right balance between beauty and functionality, as well as between style and performance. 

ISN'T IT TOO SHORT FOR ME?

A shortboard is recommended for middle-expert and expert riders.

WHICH MATERIALS DO YOU USE?

There are a lot of kinds and qualities of materials; I personally use blanks and synthetic resins of the best quality. An excellent product stands out for its resistance over time, which I consider a pillar in my production. Furthermore, a great product, as it floats better and it reacts quicker, it also allows anenhanced performance onthe board. The blanks I use are from South Africa and Mexico, the synthetic resins are American and they are produced by leading companies in their sector.